Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących
BIP
RODO - tak przetwarzamy Twoje dane osobowe
Link do strony z ofertami pracy
Defibrylator oraz przeszkolone osoby w budynku PCŚ
Profil Centrum Inicjatyw Rodzinnych na portalu Facebook

Za pomocą profilu zaufanego możesz kontaktować się z podmiotami publicznymi drogą elektroniczną i wiele spraw załatwić on-line. Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę)

Dlaczego warto założyć Profil Zaufany? 

  • Wygoda -Ty decydujesz, kiedy wypełniasz wniosek do danego urzędu
  • Oszczędność czasu - nie tracisz czasu na wizytę w urzędzie, oczekiwanie w kolejce i dojazd
  • Dostęp do różnych placówek administracji publicznej - możesz załatwić dziesiątki różnych spraw w urzędach działających w Twojej okolicy i w całej Polsce

Co załatwisz dzięki Profilowi Zaufanemu?

  • Złożysz wniosek o różne świadczenia np. 500+,300+,
  • Złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego,
  • Sprawdzisz, czy dowód osobisty jest gotowy do odbioru,
  • Sprawdzisz swoje punkty karne,
  • Złożysz deklaracje podatkowe PIT-WZ, PIT-OP, PIT-37 i PIT-38 na portalu podatkowym,
  • Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej,
  • Wyślesz pismo do podmiotu publicznego.

Jak założyć Profil Zaufany?

Profil Zaufany można założyć w poniższych serwisach bankowych:

  • PKO BP,
  • ING Bank Śląski,
  • Bank Millennium,
  • Inteligo,
  • Bank Pekao,
  • mBank,
  • Santander,
  • Alior Bank,
  • oraz w serwisie Envelo.

Zakładanie PZ przez bankowość elektroniczną jest bardzo proste (szczegółowe informacje znajdują się stronach internetowych poszczególnych banków).

Jeśli nie masz dostępu do bankowości elektronicznej Profil Zaufany również założyć poprzez serwis pz.gov.pl wybierając „Załóż Profil Zaufany i potwierdź – w punkcie potwierdzającym”. Profil założony w ten sposób wymaga osobistego potwierdzenia tożsamości w jednym z w wybranych punktów potwierdzających. Taki punkt znajduje się w Poznańskim Centrum Świadczeń.

Jeżeli obecnie nie możesz założyć profilu zaufanego możesz skorzystaj z tymczasowego profilu zaufanego. Aby go potwierdzić, wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem. Tymczasowy profil zaufany, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Za jego pomocą zalogujesz się do wielu portali, które udostępniają usługi dla obywateli w intrenecie i podpiszesz dokumenty elektroniczne. Tymczasowy profil jest ważny tylko 3 miesiące.

Pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do posiadania tymczasowego profilu zaufanego jest wizyta na portalu www.gov.pl. Tam wybierzcie e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany i postępuj zgodnie z zawartymi wytycznymi.